Bram Bos

Een familieverhaal doorgeven aan de volgende generatie

Ik wil u meenemen in een familieverhaal. Dit is een verhaal dat gaat over mijn overgrootopa Abraham, waarnaar ik vernoemd ben. Ik voelde deze intrinsieke motivatie om dit verhaal weer tegen maar deze is ook sterk aangewakkerd door mijn moeder. Mijn moeder staat vrijwillig voor de klassen op basis- en middelbare scholen om zijn verhaal aan de nieuwe generatie door te geven.

Binnen de joodse gemeenschap wordt er veel steun geput uit het samenkomen en met elkaar te bidden en het verleden te herdenken en een blik op de toekomst te werpen.

Ik heb tijdens deze casus mijn moeder gevolgd met de activiteiten die zij verricht om ervoor te zorgen dat er een familieverhaal in leven en de beelden die u zal zien vertellen een eerlijk relaas van de complexiteit die dit familieverhaal met zich meebrengt.

Elk jaar steken wij als familie een extra menora aan tijdens Chanoeka om dit binnen de familie nooit te vergeten.